sobota 15. února 2014

Indonéská sopečná sezona

Toto je čistě uklidňovací zpráva: na Jávě bouchla sopka. Centrální Jáva, tj. pár set kilometrů směrem na východ, asi teď úplně v pořádku není. U nás v Bandungu nic, ale v Jatinangor, který je ve vyšší nadmořské výšce, je plno sopečného prachu.
Jatinangor, místo kampusu náší univerzity, je dneska plný sopečného prachu. V praxi to znamená, že je viditelnost jak v zimě za nejhorší inverze a smogové situace na Ostravsku. Lidi chodí v maskách, já jsem si říkala, že bych unesla i sluneční brýle - ne, že by bylo slunce vidět, ale na ochranu očí. Mám je plné prachu (skvělý den na návštěvu toho čistého "venkova").
Ale sopka je daleko, ba dokonce v Bandungu ten prach nemáme (tu máme pod tím prachem konzervovaný jenom smog, haha, máme tu čistší, jen smogové, ovzduší, to se jen tak nepoštěstí), nebo jsem si ho prostě nevšimla... 
Takže spíše se strachujte o ty, co jsou v Jogji apod. a doufám, že jsou v pořádku.

A abyste věděli, co mě zneklidňuje: tak jsem si v některém ze zavazadel asi donesla švába či jiné zvířátko a teď mi tu hlučí... Asi budu spát na chodbě...
Prašný Jatinangor. Foceno v 15:45 (západ slunce kolem 18:00), ty hory vzadu jsou většinou jasně viditelné. Ale celkově moc ten prach vidět nejde, když nemáte srovnání s běžným dnem. Až půjdu příště na rektorát, vyfotím druhou srovnávací fotku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat