sobota 5. října 2013

Car free day: přehlídka nejvtipnějších kol na světě

Každou neděli ráno je na Jl Julanda, což je největší ulice v okolí, tzv. "car free day", tj. den bez aut. Znamená to, že hodně brzy ráno (před sedmou určitě) je ulice uzavřena pro auta a otevřena pro pěší davy. Nevím, zda je to opravdu tak, ale mám pocit, že místní tam chodí částečně jen kvůli té možnosti projít si ulici po svých a bez strachu, že je něco zajede. Protože jsou tam davy a přitom zase tolik se toho neděje!

Součástí těchto car free nedělí je i zvýšené množství cyklistů v okolí. Jednou jsem projížděla okolo a fascinovaně hleděla na dav cyklistů projíždějících "spanilou jízdu" Bandungem. Vzhledem k tomu, že z okolí je zavřená jen Jl Julanda (a to jen v asi 500metrové délce), tak to bylo občas trochu nebezpečné povyražení, přesto cyklisti si v Bandungu své místo umí najít. Fascinuje mě především cyklo provoz na této ulici. Celá Jl Julanda je do poměrně velkého kopce (Dago Hill, obrázky z minula jsou z hor, které začínají už na této silnici, resp. jsme na jejich úpatí). Cyklistů je v jejím nepřehledném provozu mnoho. Ale všichni jezdí jen dolů z kopce! Bandung je totiž protkán sérií bike-sharing stojanů, kde si lze vypůjčit za určitý obnos kolo. No a předpokládám, že jeden z těchto stojanů je nahoře na kopci, protože jeden je určitě dole pod kopcem.
Uvažovala jsem o možnosti využívat tyto sdílená kola, ale rozhodla jsem se, že to nemá cenu. Riziko, že mě někdo srazí angkotem, motorkou, autem, jiným kolem, či čímkoliv, co se na silnicích pohybuje, je poměrně vysoké. Jsem přeci jen zvyklá na evropský způsob řízení. Navíc se pohybuji na trasách, které jsou opravdu frekventované a po Anglické ani Legerově taky nebudete jezdit na kole s pocitem, že děláte něco pro zdraví. 

Následuje přehlídka z výstavy kol na car free day. Nejvíc mi připomínají Harley mezi motorkami. Chlapi, co tyto kola hlídali, se tomuto přirovnání smáli, ale moc se jim to líbilo a souhlasili. Takže následují "Harley-kola".
A speciálně pro Denisu krysákový detail. Myš plyšová, vypadá jak z Ikea.
A jako perličku nakonec přidávám snímek obchodu, který jsem nečekala. Že je Baťa mezinárodní, to jsem věděla. Fotku Baťovy prodejny mám i z Jogji. Na druhou stranu - i české sklo je prostě a jednoduše všude! Kolem tohoto obchodu pravidelně jezdím.
Překlad: Linda Crystal. Prodej: různý "Cristal Bohemia" (Česko)


1 komentář:

  1. Kola jsou opravdu pěkná!
    S kolegou (cyklistou) jsme strávili pěkných pár minut u předposlední fotky, než jsme pochopili jejich variantu odpružené vidlice: transformaci svislých pohybů kola do horizontální pružiny jsme ale nakonec pochopili!

    OdpovědětVymazat